+40725964808
alina.c.tache@gmail.com

Despre mine

Încă de mică am realizat cât de important este să fii ascultat și înțeles, dar mai ales să poți oferi acest lucru celorlalți. Foarte multe persoane se simt pierdute sau deconectate și nu știu cum să se descurce cu avalanșa de sentimente din situațiile respective. Eu sunt aici pentru a te ghida să te înțelegi, să te accepți și să crești în direcția în care ai nevoie.

Povestea mea cu psihologia începe în liceu. În acel moment, eu încercam să trec peste niște dificultăți personale și nu prea înțelegeam ce se întâmplă cu mine. Mă simțeam singură, îmi era teamă să discut cu ceilalți despre „nefericirea” mea și îmi repetam că trebuie să fiu puternică și să fac față cu brio oricăror situații. Conta mai mult să fiu eficientă și performantă, iar emoțiile n-aveau decât să se ducă învârtindu-se. Timp de câțiva ani, am fost o maestră la a îngropa orice sentimente și emoții negative.

Apoi în clasa a 12-a, am avut de citit o carte, la alegerea noastră, dintr-o listă mare oferită de profesorul de filosofie. Nu mă atrăgea nici una în mod special, până am ajuns la un titlu: „Formele fundamentale ale angoasei”. A trebuit să caut cuvântul „angoasă” în dicționar: „neliniște, tulburare, îngrijorare, adesea patologice”. Ceva din mine a rezonat cu definiția. Am devorat cartea în două zile, apoi am realizat că psihologia este un domeniu despre care nu doar vreau să știu mai mult, ci este un domeniu de care nu m-aș sătura niciodată!

Iar din acel moment și până azi, am urmat drumul cunoașterii omului. Am continuat cu două specializări de licență, Antropologie Culturală și Psihologie, iar apoi un master în Psihologie Clinică și Consiliere Psihologică. Cel mai mult m-a fascinat formarea de lungă durată în Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală, unde am primit răspunsuri la întrebări pe care nici nu știam că le am. Au fost niște ani plini de descoperiri uimitoare, iar partea bună este că aceste descoperiri nu s-au terminat. În fiecare an particip la cursuri de formare continuă și mă bucur ca un copil de Crăciun de fiecare dată când descopăr o nouă carte.

Toate aceste resurse doresc să ți le pun ție, clientul meu, la dispoziție. Dar în afara cunoștințelor de specialitate, doresc să îți ofer un cadru în care să simți că te poți deschide, în care să te simți înțeles și acceptat. Numim acest lucru „relația terapeutică”: o relație în care te vei simți respectat și acceptat așa cum ești, cu trecutul tău și valorile tale. Iar acesta este punctul ideal de pornire pentru a vindeca răni vechi, pentru a crește în direcția în care ai nevoie și pentru a-ți dezvolta acele aspecte personale pe care încă nu le-ai pus în valoare. Cred cu tărie că orice persoană are un mare potențial – trebuie doar să ți-l descoperi!

Educație și formare

Când îți alegi psihologul, este important să știi că există două tipuri de studii: cele de bază, care oferă dreptul de liberă practică, precum și cele de formare continuă, care asigură calitatea actului psihoterapeutic (deoarece arată că psihologul este la zi cu metode și tehnici de lucru). După formarea de bază, psihologul trebuie să obțină dreptul de liberă practică de la Colegiul Psihologilor. Eu sunt înregistrată, având codul personal 16438.

Cursuri de formare de bază

  • 2013-2016: absolvit curs de Formare de lungă durată în psihoterapie cognitiv-comportamentală, sub egida Asociației de Hipnoterpie și Psihoterapii Cognitiv-Comportamentale (AHPCC);
    • Tehnici de psihoterapie, psihosomatică, lucrul cu tulburări de personalitate, inclusiv dezvoltarea relației terapeutice, comunicare și crearea unui dialog pentru a lucra împreună cu clientul în vedere depășirii de către acesta a gândurilor sau comportamentelor problematice;
  • 2013-2015: diplomă de master, specializarea Psihodiagnoză cognitivă și consiliere psihologică, la Universitatea Ecologică, Facultatea de Psihologie;
    • Tehnici de diagnoză, evaluare și consiliere psihologică, cu specializare pe psihologie clinică;
  • 2010-2013: diplomă de licență, specializarea Psihologie, la Universitatea „Titu Maiorescu”, Facultatea de Psihologie;
    • Tehnici de evaluare psihologică și psihosocială, psihoterapie și psihologie clinică, consiliere educațională și vocațională;
  • 2009-2012: diplomă de licență, specializarea Antropologie, la Universitatea București, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială;
    • Metode și tehnici de cercetare sociologică și antropologică, cu accent pe antropologie socială;
  • 2009: absolvit Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, București, filieră umană.

Cursuri de formare continuă

  • 2020: Participare la cursul de formare continuă „Prezența terapeutică / sinele terapeutului”;
    • Cursul a fost susținut de Virginia Corduneanu, psihoterapeut, formator și supervizor în psihoterapie cognitiv-comportamentală;
    • Identificarea tiparului relațional; modul în care tiparul se activează în cadrul terapeutic și în care interacționează cu tiparul relațional al clientului; modele de intervenție terapeutică asupra propriilor scheme disfuncționale și a strategiilor de atașament; exerciții de dezvoltare a prezenței terapeutice;
  • 2020: Participare la cursurile de formare continuă „Actualități în semiologia pentru psihologi” și „Actualități în evaluarea clinică psihologică a tulburărilor de personalitate”;
    • Cursul a fost susținut de Eliza Nicolaescu – Institutul de Psihologie Aplicată în Domeniul Sănătății Mintale (IPADSM);
    • Actualizarea informațiilor despre caracteristicile psihologice normale versus cele patologice (pe toate laturile psihicului, de la percepție până la afectivitate și motricitate); metode și tehnici de evaluare a tulburărilor de personalitate și redactarea protocolului de examinare;
  • 2019: participare la cursul de formare continuă „Dialectical Behavioral Therapy (DBT) – Tulburarea de personalitate borderline și dereglarea emoțională”;
    • Cursul a fost susținut de Elena Prunetti – Centro Psicoterapia Padova (Italia);
    • Introducere în teoria de bază DBT (concepte, metode, tehnici) și aplicabilitatea acestei direcții pentru tulburarea de personalitate borderline. Mai departe de teorie, ni s-au prezentat modurile de lucru ale unor clinici din Italia cu această tulburare: lucrul în spital, în ambulatoriu, grupuri de învățare de abilități (skill learning);
  • 2017: participare la cursul de formare continuă „Schema therapy – terapia centrată pe scheme”;
    • Cursul a fost susținut de Paul Kasyanik și Elena Romanova, de la Schema Therapy Institute St. Petersburg, în parteneriat cu AHPCC – Asociația de Hipnoterapie și Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală;
    • Conceptualizarea schemelor dezadaptative timpurii, integrarea lucrului cu scheme în terapia cognitiv-comportamentală, procesarea experiențelor traumatizante din copilărie; acestea au fost prezentate atât teoretic, cât și prin exerciții interactive în grup;
  • 2016: participare la cursul de formare continuă „Traumele de relație”;
    • Cursul a fost susținut de Diana Vasile, sub egida ISTT – Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei;
    • Studiul traumelor de relație (ex.: traume de atașament, traume simbiotice etc.), teorii psihologice asupra acestor traume, perspective psihotraumatologice asupra îmbunătățirii relațiilor cu persoane semnificative (părinți, parteneri, copii etc.), modelul splitării personalității al lui F. Ruppert – structuri sănătoase, supraviețuitoare și traumatizate;
  • 2016: participare la cursul de formare continuă „Traumele psihice – recunoaștere și vindecare”;
    • Cursul a fost susținut de Diana Vasile, sub egida ISTT – Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei;
    • Studierea conceptului de traumă psihică, cu accent pe traumele existențiale și frustrarea nevoilor psihice; identificarea și conceptualizarea acestora; manifestarea și transmiterea traumelor în contexte intergeneraționale; lucrul cu traumele în psihoterapie.
  • 2016: participare la workshopul „Asistarea psihologică a persoanelor hărțuite și discriminate la locul de muncă”;
    • Workshop susținut de ISTT – Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei;
    • Conceptualizarea și identificarea hărțuirii și discriminării, efectele acesteia asupra psihicului, simptomele sale și comparația sa cu sindromul de stres posttraumatic și sindromul de stres acut.
  • 2013: participare la workshopurile „Evaluare și strategii de intervenție în psihoterapia copilului și adolescentului” și „Agresivitatea la copii la adolescenți”;
    • Workshopuri susținute de Virginia Corduneanu, psihoterapeut specializat în psihoterapie cognitiv-comportamentală;